سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / مجریان تلویزیون / بیوگرافی و عکس سحر امامی گوینده خبر

بیوگرافی و عکس سحر امامی گوینده خبر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 208 میانگین: 2.5]

سحر امامی

مهندسي کشاورزي خواندم گرايش علوم صنايع غذايي، رشته ام هيچ ربطي به کارم ندارد! اين ها را سحر امامي ۲۳ ساله مي گويد و معتقد است متناسب با علاقه اي که داشته فعاليت و تلاش کرده و بدون هيچ آشنايي وارد صدا و سيما شده. مي گويد تست دادم و تستم سال ۸۷ در مجموعه “به خانه برمي گرديم” در شبکه تهران قبول شد و کارم را با گروه اجتماعي شبکه تهران شروع کردم و از خرداد ۸۹ هم وارد شبکه خبر شدم. سحر در برنامه به خانه برمي گرديم مجري بخش دانستي هاي برنامه بود و اين روزها “صبح با خبر” را در شبکه خبر اجرا مي کند.

سحر امامی

* هنوز هم با شبکه پنج همکاري مي کني؟

گوينده هاي خبر تازگي ها نمي توانند اجرا در شبکه خبر داشته باشند و همزمان با شبکه هاي ديگر کار کنند. يک سال و خورده اي در شبکه تهران فعاليت مي کردم.

* شرايط پذيرش براي اجرا چه بود؟

من براي تست معرفي شدم. تست روتين که صحبت مي کني . شعر مي خواني و يک موضوع را انتخاب مي کنند و بايد در مورد آن صحبت کني. يادم هست که ماه مبارک رمضان بود و استرس زيادي داشتم. ولي خوب تصويربرداري که هيچ وقت ديگر نديدم اش، شرايطي را برايم فراهم کرد و خودش هم نشست و گفت:”فکر کن براي خودت اجرا مي کني.” تست دادم و سه ماه گذشت و اصلا فکر نمي کردم که قبول مي شوم و خبري شود!

اما قبول شدم و مدارکم را به گروه اجتماعي دادم و شروع کردم. اولين برنامه ام يک برنامه زنده بود. معمولا کسي که وارد اين حرفه مي شود اول برنامه توليدي مي گيرد. اولين کاري که اگر ايرادي و اشکالي داشتي از آن درمي آورند. اين طوري بود که وارد حرفه اي شدم که خيلي دوستش داشتم. سعي مي کنم به خاطره علاقه ام تلاش کنم.

سحر امامی

* گفتي در صدا و سيما آشنا نداشتي؟

نه.

* قبل از اينکه تست بدهي در تلاش ورود به سازمان بودي؟

بله تلاش مي کردم. چون من دوست هم دانشگاهي ام (لطيفه گودرزي) اخبار جوانه ها را مي گويد. از او خيلي راهنمايي گرفتم. اما خيلي اتفاقي تست دادم و وارد سازمان شدم. ممکن است وارد شدن راحت باشد، ولي برايم خيلي سخت بود. چون هميشه بايد تلاش کني تا کهنه نشوي.

سحر امامی

*دوستت چه راهي پيشنهاد کرد؟

اينکه روي خواسته ات اصرار کن و پيگير باش . تست بده . حتي يادم هست که در نمايشگاه بين المللي قرآن در مصلي که آقاخاني که الان مدير کودک شبکه دو است، تست مي گرفت،  تست دادم. حتي تا آن جا هم رفتم.

* شرايط ورود به شبکه خبر که حرفه اي تر و تخصصي تر کار مي کند، فرق نمي کرد ؟

چرا. از زماني که تستم را براي مدير گروه اجتماعي شبکه خبر بردم تا زماني که روي آنتن شبکه خبر رفتم، حدودا يک ماه طول کشيد و يک ماه تست هاي فوق العاده سنگيني از من گرفتند. در شبکه تهران تست استديو نداده بودم. تست ري اکشن هاي مختلف و تست اجراي زنده در استديو را دوباره از من گرفتند. تست هاي مشکلي گرفتند.

* تست استديو چه بود؟

در تست استديو نشستم، تصويربردارها آمدند و عين يک برنامه زنده را اجرا کردم، بدون موضوع، فقط مي خواستند بدانند که آمادگي اش را دارم يا نه فردا يا دو روز ديگر اگر اجراي زنده داشته باشم.

*چه حسي داشتي وقتي که در تست قبول شدي؟

خوشحال بودم.سه ماه طول کشيده بود از کارم در مجموعه برنامه به خانه بر مي گرديم، با تهيه کنندگي دکتر روغني ها که الان قائم مقام جام جم است، فاصله گرفته بودم و استرس داشتم. اگر بگويم خيلي ريلکس بودم نه اين طور نبود. هميشه تصورم از خبر، خشک بود. اينکه نبايد بخندم. بايد خيلي جدي باشم و تپق نزنم. بعد بخش مطبوعات را خواندم و تپق زدم. يادم هست  صالحي (يکي از همکارانم) گفتند: اصلا تپق موردي ندارد. ولي کلمه اي نبايد اشتباه خوانده شود.

* و اگر اين اتفاق بيافتد چه طور مي شود؟

شبکه خبر، شبکه بين المللي است و اگر کلمه اي اشتباه خوانده شود، ممکن است برداشت ها متفاوت باشد و به عنوان رسانه اي که وظيفه اطلاع رساني درست را برعهده دارد زير سوال مي رود. برنامه صبح با خبر، صبحگاهي است. يعني شروع برنامه ها است و از آن گذشته براي خودم هم خوب نيست.

* در کدام برنامه بيشتر تپق زدي؟

به خانه برمي گرديم. کار اولم بود، زنده بود و نکات دانستني مي گفتم. بايد اندازه و مقدار مي گفتم و سعي مي کردم حفظ کنم. همين تکيه نکردن به متن باعث تپق مي شود. البته هر چه بگذرد، کارت راحت تر مي شود. الان خيلي راحت و با آرامش اجرا مي کنم. حتي اگر اشتباه کنم.

* اجراي زنده به عنوان اولين تجربه سخت نبود؟

چرا. اما شايد مجري اي که کارش را با اجراي زنده شروع مي کند، خيلي آبديده مي شود، چون مجري بايد خودش را در يک لحظه تغيير بدهد.

* کار توليدي راحت است؟

تا به حال جز يک کار گزارشي براي شبکه آموزش در “برنامه صبح و آموزش” کار توليدي نکردم.

*انتخابت براي برنامه صبح با خبر روال خاصي داشت؟

آقاي آقابيگي که استادم هستند و الان با او اجرا مي کنم، همراه تهيه کننده ها و مدير گروه که به رحمت خدا رفته، جلسه گذاشتند و از بين کساني که کانديد شده بودند و الان همکارانم هستند، سوال هايي کردند و بعد انتخاب شدم.

*بعضي از مجري ها، از پوشش خاصي استفاده مي کنند، به هر دليلي، تو چرا استفاده نمي کني؟

هر کس دوست دارد متفاوت باشد. با استفاده از رنگ تيره مخالفم. شايد به ندرت در شهادت ها از مشکي استفاده کنم. سعي مي کنم حتي از رنگ هايي که در روتين شبکه خبر استفاده نمي شود، استفاده کنم. مثلا قرمز يا سبز روشن، به خاطر پوشش چادر مشکلي ندارد. اما اگر در برنامه به خانه بر مي گرديم مي پوشيدم، مي گفتند مختص گروه کودک است. رنگ هاي شاد با تُن گرم که فضاي فانتزي ايجاد کند، استفاده مي کردم نه رنگ هاي خيلي تند. اما حالا استفاده مي کنم، چون احساس مي کنم علاوه بر اينکه خودم احساس خوبي دارم، بيننده هم علاوه بر اينکه دارد برنامه گروه اجتماعي شبکه خبر را مي بيند ممکن است ذهنيت و روحيه اش هم با ديدن يک رنگ شاد تغيير کند. البته در رسانه، همه همکاران ما حجاب و شئونات را رعايت مي کند.

* استفاده از چادرهاي رنگي را توصيه مي کني؟

خود من به شخصه دوست ندارم. چادر را با رنگ مشکي دوست دارم، نه رنگ قهوه اي و سبز، من اين رنگ ها را نپسنديدم.

* اولين بار که اين چادرهاي رنگي را ديدي چه به ذهنت رسيد؟

ايجاد يک سبک متفاوت.

* متفاوت؟ خوب يا بد؟

نمي توانم بگويم. چون کارشناس نيستم. شايد کارشناسي شده باشد. در شبکه هاي سراسري حتما بازتاب و جنبه هاي مختلفش را بررسي مي کنند. يک سري موافق بودند و يک سري مخالف، ما بايد به نظر هر دو گروه احترام بگذاريم.

* فرض کن يک خانم با اين پوشش وارد خيابان شود!

فکر نکردم. چون نديدم.

سحر امامی

* بعضي از بازيگرها به خاطر چادر سر کردن مورد نامهري قرار گرفتند، نظرت چيست؟

با اين قضيه مخالفم. البته در محيطي کار مي کنم که با بازيگرها ارتباط ندارم، اما در مورد خودم و همکارانم اصلا اين طور نبوده. اخلاق کاري داشتن و اينکه در کار چقدر جدي تر هستي، از پوشش مهم تر است. البته اين هم متناسب با شخصيت و روحيات يک فرد است. مثلا مي گويند، اگر ساده بگردي. نگاه اطرافيان به تو فرق دارد و اگر روي مد بگردي اينطور نيست!

*به بازيگري فکر کردي؟

در مصاحبه ام با مجله مادران در جواب اين سوال گفتم، دوست دارم در گروه سياسي و خبر کار کنم. آن موقع در برنامه به خانه بر مي گرديم بودم. الان سوال شما را خيلي با دقت جواب مي دهم، چون ممکن است بعد اين اتفاق بيفتد و وارد آن مجموعه کاري شوم. پيشنهاد شد تست بازيگري بدهم، اما اصلا دوست نداشتم از اجرا فاصله بگيريم.

*در صدا و سيما تفاوت نگاه وجود ندارد، در مورد کسي که چادر سر مي کند يا کسي که مانتو مي پوشد؟

فکر مي کنم تفاوت نگاه، زماني پيش مي آيد که شما يک ويژگي خاص داشته باشي. مثلا مجري توانمندي باشي. اين ويژگي باعث تفاوت نگاه مي شود. فکر نمي کنم زياد اينطور باشد و البته من با اين موضوع برخورد نکردم.

سحر امامی

*زمان گزينش در صدا وسيما جز صدا، به چه چيزي توجه مي شود؟

وقتي مي خواهند تو را به عنوان مجري انتخاب کنند، هم به قيافه ات نگاه مي کنند که خوب باشد و هم اينکه صداي خوبي داشته باشي. چون وقتي بيننده اي صبح از خواب بيدار شده و در حال عوض کردن کانال است، مطمئناً نمي داند راجع به چي صحبت مي کنند. مثلا اگر صرفاً دنبال اخبار روز بگردد، شبکه خبر يا شبکه يک را مي بيند. اما در حالت عمومي بيشتر شبکه اي را انتخاب مي کنيد که اول صداي گوينده و بعد تصويرش شما را جذب کند. نمي گوييم تصوير خاصي باشد، خيلي زيبا باشد يا صداي خاصي داشته باشد. تصوير و صدايش بايد در حد معمول باشد تا بيننده را جذب کند و پاي آن برنامه بنشاند.

*اين بحث خوب بودن تصوير، چه طور تعريف شده؟

دقيقا نمي دانم. مثلا در شبکه خبر که بين المللي است از طرف بيننده اي در ويرجينيا ديده مي شوم و آن موقع نماد مردم کشورم هستم. پس بايد ويژگي هاي معمول را داشته باشم.

* چقدر حقوق مي گيري؟

بايد جواب بدهم؟ جواب نمي دهم!(خنده)

* راضي کننده است؟

به حقوق و به مزايايش فکر نمي کنم.

* شعار مي دهي؟

اصلا، چون موقعيت کاري اي داشتم که ممکن بود از لحاظ اقتصادي در آمد بيشتري برايم داشته باشد. ولي صرف علاقه آمدم سمت شغلي که دوستش داشتم.

* در مورد آرايش مجري ها چه نظري داري؟

دستور اکيد مدير شبکه و مقام مقام در هر شبکه اي اين است که گريم در حد گريم و محوسازي تعريف شود. مثلا اگر عيبي در صورت مجري وجود دارد، جوش يا چيزهاي اين شکلي برطرف شود. اين موضوع تعريف و بخش نامه شده. استفاده از هر گونه خط لب، خط چشم، ريمل، رژ لب، رژ گونه ممنوع است. اما داشتم تلويزيون مي ديدم، مراسم تقدير از يکي از سريال ها بود، اصلا خانم ها را نشان ندادند!

* از ديد يک مجري به اين قضيه نگاه نکن. از زاويه ديد يک دختر جوان ببين و بگو.

هر خانم وقتي مي رود مهماني يک جوري لباس مي پوشد و خودش را درست مي کند. اين پوشش حتمادر محل کار فرق دارد.چون هر محل مقتضيات خاص خودش را دارد. بايد يک سري ضوابط و شرايط را رعايت کني، وقتي وارد صدا و سيما مي شوي وظيفه ات حساس تر مي شود. چون ممکن است شما را بيرون ببينند. شما نماينده رسانه در بيرون مي شويد. خيلي صحنه زشتي دارد وقتي مثلا خانمي را با نوعي آرايش روي آنتن ببينيد، بعد غليظ ترش را يک جاي ديگر ببينند. ولي همه همکارانم حداقل در شبکه هاي تهران و خبر به ضوابط معتقد هستند.

البته گاهي هم هست که مقنعه يا روسري سر مي کني با رنگي که رفکلس آن به صورت ات رنگ مي دهد. بيننده خيال مي کند اين خانم با روزهاي قبل فرق کرده و قشنگ تر شده، نمي داند که شايد رنگ روسري روي چهره اش تاثير بگذارد. اين مورد درباره خود من پيش آمده و اين به ميزان گريم ربطي ندارد.

سحر امامی

* دوست داري چه کسي مهمان برنامه ات در صبح با خبر باشد؟

در حوزه هاي مختلف مي شود ميهمان هاي مختلفي دعوت کرد. نمي دانم. مي گويم مجري هيچ وقت نبايد دوست داشته باشد.

* در مورد پوشش بازيگران در صدا و سيما، مثلا در مورد پوشيدن دامن چه نظري داري؟

مثلا دامن پُرچين خيلي زيبا است، ممکن است اگر در خانه باشم حتما بپوشم اش. ولي آيا من با شخصيت خانوادگي ام مي پذيرم، بيرون از خانه هم اين را بپوشم يا نه. اين ديگر بستگي به شخصيت شما دارد. به عنوان يک جوان مي گويم اگر بازيگري را ببينيم که حتي شخصيت و نوع بازي اش را دوست دارم، در نهايت خودم تصميم مي گيرم که نوع پوششش را انتخاب کنم يا نکنم.

* آخرين فيلمي که ديدي؟

يادم نيست.

* اسم فيلم يا سريالي در ذهنت هست که پوشش خانم ها در آن به نظرت خوب آمده باشد؟

نه. خاطرم نيست.

* از بين شبکه ها کدام را ترجيح مي دهي؟

شبکه يک، تهران و خبر.

سحر امامی

* اگر رييس جمهور مهمان برنامه ات بود چه سوالي از او مي پرسيدي؟

براي اينکه جوان ها راحت کار پيدا کنند، راحت ازدواج کنند و در حرفه شغل و شرايطي که دوست دارند بتوانند بالنده و مثمر ثمر باشند، چه بستري را آماده کردند.

* در طراحي سوالات برنامه صبح با خبر نقش داري؟

کارشناس خبري داريم. در چهل درصد موارد کار طراح سوال را کارشناس خبري انجام مي دهد. ولي در بقيه موارد سوالي که متناسب با بحث به ذهنم مي رسد مي پرسم. مثلا گاهي ممکن است به سوال کارشناس خبري در وهله دوم نگاه کنم، يعني اول سوال خودم را بپرسم و خيلي وقت ها سوال کارشناس ارجحيت دارد. بايد اطلاعات جمع کني، روزنامه بخواني، سايت هاي خبري و خبرگزاري ها را بگردي، از موضوعات روز خبر داشته باشي و به اين فکر کني که برنامه زنده است و شايد يکدفعه قرار شود راجع به موضوع ديگري صحبت کني.

*اجراهاي خودت را مي بيني؟

صبح با خبر را تا به حال نديدم. چون زنده است و نوارش را از سروش سيما نتوانستم تهيه کنم. ولي تکرار به خانه برمي گرديم را مي ديدم.

مشاهده کلیپ اجرای سحر امامی در شبکه خبر ۱

مشاهده کلیپ اجرای سحر امامی در شبکه خبر ۲

برچسب‌ها: سحر امامی, مجری زن, مجری محجبه, مجری چادری, sahar emami

۱۰ دیدگاه

  1. خیلی دوست دارم دارم یه همسر با ویژگی‌ها م متانت خانم امامی نصیبم بشه. همه بگید آمین

  2. دختر شور چشم ولی به دل برو هست

  3. دختر شور چشمیه، سخنگوی ستاد معیشتی تو برنامه بود چنان زل زده بهش!!!!!

  4. ماریو کاملی

    سلام من دو ملیتی ایرانی و هلندی هستم هشت ساله ایرانم شمارو در بخش خبر بسیار توانا. اگاه. و با قدرت کلام دیدم و از زمانی که نیستید دیکر برنامه های روی خط خبر رو دنبال نمیکنم لطفاً برگردید مرسی سحر.

  5. سلام میگم خانم امامی صفحه شخصی ندارن..

    • سلام من دو ملیتی ایرانی و هلندی هستم هشت ساله ایرانم شمارو در بخش خبر بسیار توانا. اگاه. و با قدرت کلام دیدم و از زمانی که نیستید دیکر برنامه های روی خط خبر رو دنبال نمیکنم لطفاً برگردید مرسی سحر.

  6. باسلام
    فعالیت های سرکار خانم امامی در شبکه خبر ستودنیست.

  7. سلام ایا تازگی ازدواج کردید

  8. ايشون دختر با وقار و متدينى هستند همچنين بسيار مجرى قوى و پرتوانى هستند.
    انشا اله هميشه موفق و پيروز باشند.

  9. خيلي عالي بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است