سه شنبه , اسفند ۲۹ ۱۴۰۲
خانه / مجریان تلویزیون / راحله امینیان: بقالی شده بودیم!

راحله امینیان: بقالی شده بودیم!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]
راحله امینیان

خانم راحله امینیان از مجریان مشهور تلویزیون است که به طور ویژه با برنامه «به خانه برمی‌گردیم» برای مخاطبان شناخته شده است.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، راحله امینیان در آستانه میانسالی قرار دارد. او با اینکه در برنامه‌های متعددی به عنوان مجری حضور نداشته، اما به واسطه آرامش و تسلطش در اجرا با بینندگان تلویزیون ارتباط خوبی برقرار کرده است. زندگی شخصی و حرفه‌ای این مجری تلویزیون باعث شد تا با او به گفت‌وگو بپردازیم.«راحله امینیان» درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: حدود یازده سال از حضورم دراین برنامه می‌گذرد و همچنان به خانه برمی‌گردیم! این روزها در مقطع دکترای رشته روان شناسی مشغول تحصیل هستم، البته جایی تدریس نمی‌کنم. رشته تحصیلی‌ام را دوست دارم ولی ترجیح می‌دهم کاملاً از فضای آن دور باشم. نمی‌توانم خودم را زیاد درگیر مشکلات مردم کنم و به همین خاطر تدریس نمی‌کنم.

هنوزپربیننده‌ایم
امینیان درباره علت ماندگاری‌اش دربرنامه به خانه برمی‌گردیم، بیان کرد: به خانه برمی‌گردیم ۲۰ساله است و من ۱۱سال است که در آن حضور دارم؛ این برنامه حتی از دختر من بزرگ تر است! این برنامه تبدیل به یک برند شده است. برنامه‌های خانوادگی زیادی در تلویزیون داشته‌ایم و هنوز هم داریم ولی به نظرم به خانه برمی‌گردیم شرایط متفاوتی دارد که یکی از دلایل آن زمان پخش بسیار مناسبش است. برنامه‌های موجود در این قالب اکثراً به مرور مخاطبشان را از دست داده‌اند اما من قاطعانه عرض می‌کنم این برنامه هنوز جزو برنامه‌های پربیننده است.

رکود وحشتناکی‌داشتیم
مجری برنامه به خانه برمی‌گردیم درباره شرایط فعلی این برنامه افزود: در زمانی که تبلیغات مشارکتی داشتیم، در یک رکود وحشتناک به سر می‌بردیم. حتی منقل و صابون هم وارد برنامه ما شده بود! خون گریه می‌کردیم ولی ناچار به ادامه بودیم. وقتی مدیر شبکه، ورود و حضور تبلیغات در برنامه به خانه برمی‌گردیم را ممنوع کرد، بازهم به شرایط عادی بازگشتیم. قبل از این اتفاق به آقای زین‌العابدین در جلسات مشترک گفته بودم که حال برنامه خوب نیست. بسیاری از مخاطبان می‌گفتند ما به اعتماد شما این محصولات را خریداری کرده‌ایم. برنامه درحد یک بقالی بود که محصولات کم کیفیت ارائه می‌کرد؛ کاش لااقل در حد یک سوپرمارکت بودیم! خداروشکر پس از ممنوعیت تبلیغات دراین برنامه، شرایطمان بهتر شد که حضور تهیه‌کننده فعلی هم یکی از دیگر علل موفقیت است.

فراموش‌شدیم
راحله امینیان با اشاره به نواقص تغییر هویت شبکه پنج به موضوعات اقتصادی در سال‌های قبل، بیان کرد: این تغییر هویتی که اتفاق افتاده بود باعث فراموشی شبکه پنج شد. نیاز است که با تلاش زیاد این شبکه دوباره احیا شود. زمانی ما برنامه «درشهر» را داشتیم که خیلی‌ها از دوربینش حساب می‌بردند. برنامه «تهران بیست» با اجرای مرحوم علیقلی و آقای درستکار هم دیگر برنامه چالشی شبکه بود. امروز تنها برنامه با هویت و آبرومند این شبکه همین برنامه به خانه برمی‌گردیم است و این موضوع را مدیران هم به خوبی می‌دانند.

شهرداری‌دیگرتعامل‌ندارد
وی افزود: ما نمی‌توانیم به بخش‌های پزشکی، آشپزی و هنری این برنامه دست بزنیم. پس این بخش‌ها که تاحدودی چارچوب برنامه را تشکیل می‌دهند، باید باقی بمانند ولی باید به سمتی برویم که مردم را دربرنامه مشارکت بدهیم. لازم است که هویت مشخصی داشته باشیم. نه شبکه تهرانی هستیم و نه شبکه ملی! تا چند ماه پیش تعامل خوبی با شهرداری تهران داشتیم و خروجی مناسبی وجود داشت ولی امروز این تعامل وجود ندارد و فاصله به وجود آمده است. خودمان هم می‌دانیم شبکه پنج دیگر مخاطب ندارد و شرایطی شبیه به شبکه آموزش دارد. این شبکه روزگاری برای خودش جریان ساز بود و برای مثال، سریال‌های موفقی چون روزگار جوانی را تولید می‌کرد.

فقط‌برنامه‌خانواده
امینیان درباره علت حضور کمش در دیگر برنامه‌های سیما گفت: خودم نمی‌خواهم. معتقدم بیننده من بعد از ۱۱سال، با توجه به شناختی که از من پیدا کرده است، توقع دارد مرا در برنامه‌ای در حوزه خانواده ببیند. دلم می‌خواهد به شعور مخاطبم احترام بگذارم. از این شاخه به آن شاخه پریدن را دوست ندارم. مثلاً در حوزه سیاسی هرگز ورود نخواهم کرد یا حتی برنامه‌های معارفی با اینکه توانش هست هم ترجیح می‌دهم حضور پیدا نکنم. حتی برنامه‌ای در شبکه قرآن اجرا کردم که آن هم رویکردی اجتماعی داشت. به نظرم اگر هریک از ما دریک فضا، خوب کارکنیم بهتر از این است که تعدد فضا داشته باشیم. این مجری تلویزیون درباره پست معروفش در اینستاگرام درباره رییس جمهور آمریکا، بیان کرد: باید حرف دلم را می‌زدم. چیزی را که دوست داشته باشم ابرازش می‌کنم و بالعکس. نمی‌توانم دورویی کنم. اگر از کسی که دوستش دارم دلخور شوم قطعاً تغییر لحنم را متوجه خواهد شد. درباره رفتار زشت رییس جمهور آمریکا که دیگر شرایط کاملاً متفاوت بود.

خانواده‌ای‌هستم!
راحله امینیان با اشاره به دوری‌اش از حاشیه، افزود: اصلاً اهل حاشیه نیستم. تیتراژ پایانی برنامه شروع شود، من راه افتاده‌ام به سمت منزل تا برنامه بعدی! محافظه کار نیستم ولی ترجیح می‌دهم که آرامش زندگی‌ام برهم نخورد. زندگی بی‌حاشیه را دوست دارم. من خیلی خانواده‌ای هستم و این موضوع را اطرافیانم نیز می‌دانند. اولویت بنده خانواده است. همسرم آقای «کنگرلو» هم از گویندگان رادیوست. همکارانم هم می‌دانند، از معدود مجریانی هستم که دوست ندارم برنامه زیادی برای اجرا داشته باشم. همین الان تماس بگیرند و بگویند اجرای فردایم در برنامه کنسل است کلی خوشحال می‌شوم که در خانه خواهم بود! از اوایل جوانی وارد سازمان شده‌ام و حسرت جلوی دوربین بودن ندارم.

عامل‌بی‌عمل‌نیستم
وی ادامه داد: معتقدم وقتی درمقابل دوربین از قداست خانواده برای مخاطب حرف می‌زنم، ابتدا باید خودم عامل به آن باشم. اگر مثل برخی، زندگی پرحاشیه‌ای داشته باشم، بیننده آن را به حساب همه همکارانم می‌گذارد. آبروی رسانه ملی برایم خیلی مهم است. خواسته یا ناخواسته آبروی ما در سازمان به هم گره خورده و باید از آن مراقبت کنیم. این که من از حرمت خانواده بگویم ولی خودم برایش حریم قائل نشوم، اشتباه است. شاید این اخلاق بدی باشد ولی من تا چیزی را خودم عمل نکنم حرفش را نمی‌زنم. مثلاً خودم تک فرزند هستم و به همین خاطر با اینکه بارها خواسته‌اند تا از معایب این موضوع دربرنامه حرف بزنم، قبول نکرده‌ام. امکان ندارد چیزی را که به آن عامل نیستم، حرفش را بزنم.

منبع: صبح نو

یک دیدگاه

  1. آخی تو به خانه برمی‌گردیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است