پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
خانه / مجریان تلویزیون / گفتگو با زوج هنری راحله امينيان و عليرضا كنگرلو

گفتگو با زوج هنری راحله امينيان و عليرضا كنگرلو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 35 میانگین: 2.4]
در اولين نگاه مي‌توانستي حدس بزني چه صميميت و رفاقتي دارند، دو دوست و همكار و شريك زندگي، مي‌گويند: از اول سعي كرديم مكمل هم باشيم و به هم كمك كنيم، البته اين هم مساله كاري است و هم زندگي. در آغاز سال نو شايد گفتگو با يك زوج هنري خوشبخت و موفق خالي از لطف نباشد.
راحله امينيان، مجري برنامه تلويزيوني به خانه برمي‌گرديم كه چند ماهي است از برنامه صبحگاهي صبح تهران به عصر آمده تا در قالب گروه به خانه برمي‌گرديم قرار گيرد و عليرضا كنگرلو گوينده برنامه‌هاي ورزشي راديو ورزش مهمان «جام‌جم» شدند تا حرف‌هاي دلشان را با صداقت تقديم شما كنند.

چندمين بهار زندگي مشتركتان را پشت سر مي‌گذاريد؟

امينيان: هفت بهار كنار هم بوديم و هشتمين بهار را آغاز كرديم.

در اجراي يك برنامه خانوادگي تجربه زندگي شخصي تا چه حد به شما كمك مي‌كند؟

كنگرلو: البته زماني كه راحله اجراي برنامه شهر سلامتي را بر عهده داشت به لحاظ محتواي پزشكي و بهداشتي برنامه، تجربيات خوبي كسب كرد، كه الان در اكثر رشته‌هاي مختلف پزشكي اطلاعاتي دارد و اين كمك بزرگي برايش در اجراست.

منظورم همراهي با كارشناس برنامه در خصوص طرح سوالات مردم است.

امينيان: به هر حال ما نماينده مردم هستيم و وظيفه داريم خواسته‌هاي مردم را در برنامه مطرح كنيم و اندك دانسته‌هاي ما تلفيقي مي‌شود تا مردم را راضي كند، كه آنچه از مسائل و مشكلاتشان مي‌گويند به طور روشن و شفاف با كارشناسان مطرح شود.

آقاي كنگرلو فكر نمي‌كنيد سطح اجرا و گزارشگري راديو ورزش همتراز با راديوهاي ديگر نيست و به نحوي اكثر گوينده‌ها ترجيح مي‌دهند از راديو ورزش به راديوهاي ديگر تغيير مكان بدهند؟

كنگرلو: اصلا اين طور نيست، چه بسا گزارشگران ورزشي راديو ورزش از برخي از گزارشگران تلويزيون تواناترند.

با شغل همسرتان مخالفتي نداريد؟

كنگرلو: از اولش هم مشكل نداشتم، البته اين يك حسن است، همسرم را به عنوان يك گوينده قوي تلويزيون قبول دارم و همين حضورش در تلويزيون به زندگي ۲ نفره ما كمك مي‌كند با تجربيات خوبي كه به دست مي‌آورد.

شناخته شدن و محبوبيت و معروفيت همسرتان در بين مردم براي شما ايجاد مزاحمت نمي‌كند، با توجه به اين كه شما هم شناخته‌شده‌ايد؟

كنگرلو: من اذيت نمي‌شوم، مگر اينكه خودش ناراحت شود.

امينيان: من از اين كه در كنار مردم باشم لذت مي‌برم.

رفتار برخي از هنرمندان زن نشان مي‌دهد  خانم‌ها علاقه بيشتري به معروفيت دارند، نظر شما در اين خصوص چيست؟ آيا فعاليت شما در تلويزيون و نرفتن شما به راديو دليلش همين است؟

امينيان: من واقعا راديو را دوست دارم و هميشه گفته‌ام راديو عشق است براي همه و من آنهايي را كه در راديو هستند هم به لحاظ تجربه و هم به لحاظ كارشناسي آدم‌هايي قدرتمند مي‌دانم.

پس چطور شد گوينده راديو نشديد؟

امينيان: من در راديو تست دادم و قبول شدم اما مصادف شد با اجراي تلويزيون و ترجيح دادم در راديو همان سردبير و نويسنده بمانم و در تلويزيون هم مجري.

فرق اجراي راديو و تلويزيون؟

كنگرلو: تفاوت‌هاي زيادي دارند، اجراي تلويزيون سخت‌تر از راديو است، با توجه به اين كه ما اجراي هر دو رسانه را تجربه كرديم، اگر گوينده موفق راديو باشي اجراي تلويزيون به لحاظ اين كه قابليت خودش را دارد، نبايد به موفقيت تلويزيون هم در اجرا مطمئن باشي.

امينيان: تلويزيون با كمك دكور، تصوير و فضا به شما كمك مي‌كند كه قدرت ارتباط با مخاطب را بيشتر كني، اما شايد برقراري اين هماهنگي لازم از حيطه قدرت برخي خارج باشد.

اجراي ۲ نفره هم داشتيد؟

كنگرلو: در دوران نامزدي يك اجراي ۲ نفره در شبكه ۲ براي ايام دهه فجر داشتيم و البته قرار بود برنامه به خانه برمي‌گرديم را هم ۲ نفره اجرا كنيم، كه من فعلا مايل به حضور در تلويزيون نيستم، تا وقتش فرا رسد.

وقتش چه زماني است؟

كنگرلو: اگر شبكه جام‌جم كه ما محدوديتي براي فعاليت همزمان آن با راديو نداشتيم، پيشنهاد يك برنامه خوب با زمان و قسمت‌هاي مناسب را دهد و فكر خوبي هم پشتش باشد شايد قبول كنم. اما برنامه روتين و در حال پخش را براي اجرا نمي‌پسندم.

الگوي شما در كار گويندگي؟

كنگرلو: با ارتباط نزديكي كه با مهران دوستي دارم، گاهي اوقات، نكته‌هايي را كه بايد بدانم به من گوشزد مي‌كند، البته مدتي است تصميم گرفتم در كلاس‌هاي آموزشي شركت كنم.

الگوي شما خانم امينيان؟

امينيان: من سعي مي‌كنم از هر كسي چيزي ياد بگيرم، اما در كلاس‌هاي آموزشي آقاي ميرفخرايي شركت مي‌كردم و حرف‌هايش را به طور عملي در برنامه‌ و كارم پياده مي‌كردم، خيلي از جوان‌ها كه تازه وارد راديو مي‌شوند، تقليد را با الگو اشتباه مي‌گيرند، تقليد خوب نيست، اما نوآوري خوب است، مردم ما خيلي فهيم‌اند و خوب مي‌فهمند  شما در اجرايي كه داريد ادا درمي‌آوريد يا نوآوري مي‌كنيد.

دوست نداريد بازيگري را تجربه كنيد؟

امينيان: هيچ وقت علاقه‌اي به اين كار نداشتم و چند بار پيشنهاد شد، البته عليرضا هم پيشنهاداتي داشت كه من قبول نكردم، هميشه از بازيگري فراري بودم، يعني علاقه ندارم.

واقعا علاقه نداريد؟

كنگرلو: من هم به خاطر راحله سعي كردم به سمت بازيگري نروم.

سفارش شما به جوان‌ها؟

امينيان: به اطرافيانم سفارش نمي‌كنم به سمت اين شغل بيايند چون معمولا خانم‌هاي شاغل در جامعه ما خيلي اذيت مي‌شوند، اين كار اوقات فراغت ندارد، از برخي فعاليت‌هاي مفيد زندگي از جمله ورزش‌هاي مختلف دور مي‌شوند. تحصيل و تفريح تحت‌الشعاع كار قرار مي‌گيرد.

كنگرلو: البته وقتي به منزل مي‌روم همه چيز مرتب و غذاي خوشمزه‌اي كه با دستپخت خودش آماده كرده حاضر است و نشاني از زندگي كارمندي نمي‌بيني و با منزل يك زن خانه‌دار كدبانو روبه‌رو مي‌شويد.

از نحوه آشنايي‌تان بگوييد.

امينيان: من و عليرضا در راديو پيام با هم آشنا شديم و اين آشنايي، زود منجر به ازدواج نشد، ما دوست نداشتيم در فضاي همكاري، با واسطه با هم آشنا شويم، سعي كرديم هيچ وقت به كسي اجازه ندهيم در فضاي همكاري در كار ما دخالت كند، سعي كرديم خيلي عاقلانه، تضادها و سليقه‌هايمان را بررسي كنيم و بعد از بررسي با هم ازدواج كرديم.

درگيري و دعواي زناشويي؟

امينيان: در زندگي ما منعي نيست كه كسي خواسته‌ها و ايده‌هايش را مطرح كند، هر كس خيلي راحت نظرش را مي‌گويد و با مشورت با هم به يك نتيجه مي‌رسيم و در هر زندگي اگر مشورت و گفتگوي سالم باشد منجر به درگيري نمي‌شود.

بزرگترين علت جدايي بين جوان‌ها خصوصا هنرمندان؟

كنگرلو: عدم شناخت درست، اول عاشق شدن بعد عاقل شدن و تصميم عاقلانه گرفتن.

همزباني شما ناشي از چيست؟

از نوع كار و برخورد با مسائل توام با زندگي، به هر حال نوع كار كمك مي‌كند تا به كار هم پيشنهاد و انتقاد كنيم و دوستانه به هم كمك كنيم، حتي در حين اجرا سعي مي‌كنيم همديگر را راهنمايي كنيم، ايرادهايي هم اگر در اجرا از همديگر مي‌بينيم حتي در حين برنامه از طريق تلفن يا پيام به هم ابلاغ مي‌كنيم.

بزرگترين مشكل زندگي؟

امينيان: دروغ گفتن، صادق نبودن، الحمدلله ما هيچ وقت مشكلي نداشتيم كه براي حل آن ناتوان باشيم. بيشتر مشكلات كاري بود.

بهترين سفارش به جوان‌ها به عنوان يك زوج موفق و خوشبخت؟

كنگرلو: ايمان و عقل به يك زندگي كمك مي‌كند و بعد مشورت با بزرگان براي حل مشكلات كلي زندگي، نه دخالت.

كلام آخر:

آرزوي سلامتي و سالي خوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است