جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / بیوگرافی بازیگران / ستاره های سینمایی و تلویزیونی که به مرز ۴۱ سالگی رسیدند

ستاره های سینمایی و تلویزیونی که به مرز ۴۱ سالگی رسیدند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]

خیلی از مردم کشور ما علاقه دارند که بدانند بازیگران و ستاره های مورد علاقه شان چند سال دارند و چه ماهی به دنیا آمده اند و میزان تحصیلات شان چیست؟ این امر ذاتی است و حتی درگفت و گو هایی که پیش از این با برخی از بازیگران سینما و تلویزیون انجام دادیم آن ها هم این مسئله را تایید کرده و می گفتند خود نیز دردورانی که وارد این حرفه نشده بودند علاقه داشتند که بدانند بازیگر مورد علاقه شان چند ساله است.

شهرام حقیقت دوست

او متولد ۲۷ اسفند ۱۳۵۱ در رشت و دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می باشدشهرام حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با بازی در نمایش پسر کارون (امیر دژاکام، ۱۳۷۳) شروع کرد و با بازی در مجموعه تلویزیونی مهر خوبان (یوسف سیدمهدوی، ۱۳۷۴) به تلویزیون آمد. اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۶) است.بازی روان او در مجموعه‌های تلویزیونی و بخصوص در مجموعه خط قرمز (۱۳۷۹) نشان از توانایی‌های او دارد.او مجرد است و این روزها با سریال «شاهگوش» میهمان شبکه نمایش خانگی است


لادن مستوفی

مستوفی (متولد ۲۶ آبان در۱۳۵۱) واهل تنکابن است. او همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است. وی کار خود را با فیلم روز واقعه آغاز کرد و چند سال بعد پس از بازی در مجموعهٔ دوران سرکشی کمال تبریزی به شهرت رسید.او تحصیل در دانشگاه را به صورت نا تمام رها کرد و به رشته مورد علاقه ی خود یعنی بازیگری پرداخت.در چند سال اول ورودش به سینما بسیار کم کار بود به طوری که تا سال ۱۳۷۹ تنها در سه فیلم بازی کرده بود اما ازدواج با شهرام اسدی سبب شدد او در کارش مصمم تر شود و در فیلم های بیشتری ایفای نقش کند. ویژگی او جدیت خاصی است که حین بازیگری در جهره ی او می بینیم . لادن کسی است پس از گذشت سالها خود را مدیون آموزش های زنده یاد مهدی فتحی در روز واقعه می داند


ساره بیات

ساره بیات متولد ۱۵ فروردین ۱۳۵۱ در تهران است.او بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شد و بعد از اتمام آن با فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شد که با بازی در این کار نیز نامزد دریافت جایزه هم شد.بیات خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین (۲۰۱۰) برای جدایی نادر از سیمین به دست آورد. این بازیگر مجرد سینما وتلویزیون فیلم سینمایی محمدص را آماده اکران دارد. 

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی (متولد ۹ مهر سال ۱۳۵۱در تهران) و همسرعلی مصفا، بازیگر و کارگردان سینما، می‌باشد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما، بود. او در رشتهٔ ریاضی فیزیک در تهران دیپلم گرفت. برای ادامهٔ تحصیل به لوزان سوئیس رفت. در دانشگاه پلی تکنیک در رشتهٔ مهندسی برق شروع به تحصیل کرد. تحصیل در این رشته را پس از دو سال نیمه کاره رها کرد و به دانشگاه لوزان، سوئیس رفت و آن‌جا ادبیات فرانسه خواند. به علت بیماری پدرش در ۱۳۷۵ تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت. او با کسب چندین جایزه ازجشنواره های داخلی و خارجی موفق ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز میباشد.آن ها دو فرزند به نام های مانی و عسل دارند. لیلا حاتمی همچنین به پنج زبان انگلیسی و فرانسه و فارسی و آلمانی و ایتالیایی صحبت می کند.

 

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/10/16/635246257458706344.jpg

رامبد شکرابی

رامبد شکرابی (متولد ۱۳۵۱ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.همسر او حدیث فولادوند است. وی دیپلم ریاضی فیزیک دارد و برادر مهرداد شکرابی (گریمور) است ، شکرابی با فیلم ترانزیت به سینما آمد و موفق شد که خود را مطرح کند اما فیلمهای بعدی اش چنگی به دل نزد اما شکرابی شاید با بازی در فیلم مرسدس بود که دوباره دیده شد. در تلویزیون و در مجموعه تلویزیونی داستان یک شهر (سری اول) محبوب شد. با بازی در یک قسمت از مجموعه تلویزیون باران عشق توانایی های خود را به رخ همگان کشید. اما همچنان در زمینه سینما بازی مطرحی ارائه نکرده است


شبنم مقدمی

او متولد ۱۳۵۱ در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷با اجرای برنامه “خانه ی کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد .وی به موازات فعالیت های رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم “زخمی” (کامران قدکچیان، ۱۳۷۷)آغاز نمود و تا کنون در فیلم های از “صمیم قلب” (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، به نام پدر(ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، “پاداش سکوت”(مازیار میری، ۱۳۸۵) و “فرزند خاک”(محمد علی آهنگر، ۱۳۸۵) نقش آفرینی کرده است.مقدمی فیلم های «گس»و«امروز» را نوبت اکران دارد.

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/10/26/635254651373778172.jpg

فلامک جنیدی

فلامک جنیدی، متولد سال ۱۳۵۱، پدرش مشهدی است. دو خواهر و یک برادر دارد. سوم دبیرستان بود که تصمیم گرفت بازیگر شود. در دانشگاه نمایشنامه ‌نویسی خوانده است. اولین باری که مردم با چهره او آشنا شدند ایفای نقش در «جنگ ۷۷» بود و پس از آن «
ببخشید شما»، «جایزه بزرگ»، «بدون شرح»، «شب ‌های برره» و… او با رامین ناصر نصیر، هم دانشگاهی بود و توسط وی به مهران مدیری معرفی شد. فلامک جنیدی طی سال‌ های اخیر یک پای ثابت مجموعه‌ های طنز بوده است.او این روزها با سریال«شوخی کردم» مهرام مدیری میهمان شبکه نمایش خانگی است.


http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/06/09/635135862275234046.jpg 

هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد ۴ تیر سال ۱۳۵۱بازیگر سینمای ایران است. وی همچنین در زمینه عکاسی و ورزش تای چی چوان فعالیت دارد. او برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر می‌باشد. هدیه تهرانی در شهریور ۱۳۹۲ به سمت نایب رئیس بانوان کمیته تای چی چوان منصوب شد. وی سابقه مربی‌گری این رشته ورزشی را دارد. مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلمهای غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیادماندنی او در چهارشنبه سوری بود.تهرانی مجرد است.


پارسا پیرورزفر

پارسا پیروزفر متولد ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ است. در طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ هنگامی که در مدرسه به تحصیل مشغول بود، همزمان به طراحی کامیک استریپ و طرح‌های گرافیکی پرداخت که هرگز آن‌ها را انتشار نداد. سال ۱۳۶۹ در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان فارغ‌التحصیل و در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی به تحصیل مشغول شد.وی همان زمان در دانشگاه‌های مختلف به روی صحنه رفت و سال ۱۳۷۲ در اولین نقش سینمایی اش، در نقش کوتاهی در فیلم پری ساخته داریوش مهرجویی حضور پیدا کرد. در سال ۱۳۷۴ دوره بازیگری را در موسسه هنرهای نمایشی استاد سمندریان پشت سر گذاشته و در سال ۱۳۸۰ نمایش هنر اثر یاسمینا رضا را به روی صحنه برد. در طی سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ در موسسه فرهنگی هنری کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین در سال ۱۳۸۶ در موسسه فیلم سازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت. او سرانجام در سال ۱۳۸۲ پس از ده سال، مزد زحماتش را برای بازی بسیار زیبایش در فیلم «مهمان مامان» از هشتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. وی از زمان فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان تا کنون در زمینه‌های مختلفی از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساختن بنرهای تبلیغاتی، دوبله و همچنین شرکت در نمایشنامه‌های رادیویی تجربه کسب کرده‌است. وی همچنین در تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته‌است.مهم ترین اثر پیروز فر سریال«درپناه تو» بود که سبب شهرتش در میان مردم شد.


امین زندگانی

او در ۵ شهریور سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. پدرش، سیاوش زندگانی، از اساتید برتر موسیقی بود که در سال۱۳۸۲جمع صمیمی خانواده را ترک گفته و به دیار باقی شتافت. امین به فراگیری نواختن (فلوت) و نیز (گیتار) پرداخت وهم اکنون نیز به عنوان یکی از خوانندگان گروه”هفت” فعالیت می کند.او سال ۱۳۷۰ با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته تئاتر وارد عرصهٔ هنر شد .همسر او الیکا عبدالرزاقی است.زندگانی فیلم «فصل فراموشی فریبا» را نوبت اکران دارد.

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/08/12/635190349837567631.jpg

ژاله صامتی

صامتی متولد ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در تهران است، وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر می باشد فعالیت هنری خود را با حضور کوتاه در فیلم «دت یعنی دختر» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۷۳ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «دشت ارغوانی» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد. او فعالیت حرفه ای را با بازی در فیلم‌های سینمایی «سایه به سایه»، «از جنوب تا شمال»، «خفاش»، «آخرین نبرد»، «فرار مرگبار» و «مربای شیرین» در پی گرفت. وی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «یحیی و گلابتون»، «سفر به سرزمین ملائک»، «هتل»، «فکر پلید»، «مجتمع فرخ و فرج»، «آژانس دوستی» و «ضدگلوله» حضور داشته است.


امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق زاده ۸ آبان ۱۳۵۱ خورشیدی در نیشابور، بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون ایران است

وی پدرش علی صدیق را زمانی که ۷ سال بیشتر نداشت در سانحه تصادف رانندگی از دست داد. اوج درخشش او در شماری از ساخته‌های مرضیه برومند کارگردان مشهور ایرانی بوده است. او توانست در این آثار توانائی خود را بروز بدهد که انصافاً هم از پس چند نقش کاملاً متفاوت به خوبی برآمد. به‌خصوص در مجموعه‌های زی زی گولو، خودرو تهران ۱۱، هتل، مربای شیرین و…

 

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/01/31/635020422983711454.jpg 

شقایق فراهانی

او متولد ۲ مرداد۱۳۵۱ در تهران فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر گلشیفته فراهانی، بازیگران سینما و تلویزیون است.از کودکی همراه پدر و مادرش (بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا) به بازی در تئاتر پرداخت.با حضوری کوتاه در فیلم « لیلا » به سینما آمد اما
تنها در فیلم « چتری برای دو نفر » توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد.فراهانی یک پسر ۲۱ ساله دارد.

 

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/01/28/635018213582759727.jpg

نیلوفر خوش‌خلق

نیلوفر خوش‌خُلق متولد ۱۳۵۱ بازیگر ایرانی و همسر امین حیایی است.او همسر امین حیایی و دارای فرزندی به نام دارا هستند. او تاکنون در فیلم های بوی بهشت، به آهستگی، سنگ، کاغذ، قیچی، دایره زنگی، قفس طلایی و قلاده‌های طلاوسریال های روزگار جوانی وکلاه پهلوی بازی کرده است.

 

برچسب‌ها: بیوگرافی بازیگران, بیوگرافی بازیگران سینما, ستاره های سینما, بیوگرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است