پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
خانه / مصاحبه با بازیگران و هنرمندان / مصاحبه با محمد رضا گلزار

مصاحبه با محمد رضا گلزار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مروری به فیلم های کارنامه محمدرضا گلزار نشان دهنده این نکته است که اغلب این آثار با توفیق تجاری مواجه شده اند. در واقع گلزار یکی از چهره های برتر اقتصاد سینمای در یک دهه اخیر است . بازیگری که مردم دوستش داشته اند و به خاطر این علاقه حتی به تماشای فیلم های معمولی اش نیز نشسته اند. خیلی ها در آرزوی رسیدن به جایگاه سوپراستاری در سینما تلاش کردند وعده ای هم متوهم شدند که چنین جایگاهی دارند .در مورد گلزار اما به نظر می سد هم اتفاق نظر دارند که او سوپر استاری موفق و محبوب استبعد از نظر سنجی جنجالی در سایت روزنامه بانی فیلم که میان 12 بازیگر انجام شد محمدرضا گلزار توانست رتبه نخست را کسب کند و با میزان رای 127611 در جایگاه نخست بایستد. چنین اتفاقی باز هم یک اصل مهم را ثابت کرد که ذائقه سوپر استاردوستی مخاطب ایرانی را نمی توان از او گرفت . به همین بهانه و لطف مخاطبینی که در این سنجی شرکت کردند فرصتی پیش آمد تا با ستاره ای که در نظر سنجی ها در جایگاه نخست ایستاد گفت و گو کنیم .

*در نظر سنجی روزنامه بانی فیلم محمدرضا گلزار رتبه نخست را به دست آورد. از این انتخاب مردم چه حسی دارید.

باید درهمین گفتگویی که تقریبا پس از دو سال محقق شده از همه آنها  تشکر کنم . مردم مهربان و دوست داشتنی که  لطفشان همیشه شامل حال من شده  و همراه من بودند. همچنین دوست دارم تشکر ویژه ای از گروه گلزاری ها بکنم . باید بدانند که عاشقانه دوستشان دارم . در ضمن برای همه کسانی که در این نظر سنجی به من رای ندادند هم احترام زیادی قائلم چون من و همکارانم  عضو یک خانواده ایم.

*اشاره کردید این گفتگو پس از دو سال نیم امکانش فراهم شده است سئوال اساسی من این است که پس از ساخت ایران ، غیبت طولانی داشتی،  طبیعتا عده ای می خواهند در مورد غیب شما و حضور نیافتن در آثار سینمایی مطلع شوند .

البته عمر این غیبت تقریبا بیشتر از یکسال و چند ما ه  نیست . پس از اتمام مجموعه ساخت ایران مدتی آمریکا بودم، سپس رفتم لندن، که در آنجا دوره ای را گذراندم، که سر فرصت راجع به این دوره صحبت   خواهم کرد. بعد از لندن هم مدتی در کشور امارات بودم. حالا هم که بصورت جدی مشغول خواندن فیلمنامه هایی هستم که به من پیشنهاد شده است.

http://cms.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/03/19/635064021265254863.jpg

 

*در آن مقطع در خبرها آمده بود که قرار است در فیلم مسعود کیمیایی بازی کنید. حتی سر صحنه فیلم «متروپل» هم حاضر شدید؟

ـ زمانیکه پیشنهاد بازی در متروپل مطرح شد تازه به ایران بازگشته بودم. مشغله کاری زیادی داشتم و در نهایت شرایط به گونه ای رقم خورد که نتوانستم در خدمت آقای کیمیایی باشم. امیدوارم روزی افتخار همکاری با ایشان نیز نصیب من شود.

*از کشورهای دیگر هم پیشنهاداتی داشتید ؟

بله از کشورترکیه و کشورهای عربی  چند پیشنهاد مهم داشتم. دو تا پیشنهاد هم در آمریکا داشتم. ولی به دلایلی این پیشنهادها را نپذیرفتم…

در این مدت فیلم نامه هم نوشتید، کار جدیدی در دست دارید؟

دارم …  در مدتی که خارج از ایران بودم قصه ای در ذهنم شکل گرفت  که به تدریج تکمیلش می کنم ، داستان مردی است که با داشتن یک پسر و دختر از همسرش جدا شده و مجبور به ترک کشور است …. این مهاجرت و مشکلاتش در خارج از کشور داستان این فیلم است …. 

*تصمیم دارید پس از تکمیل فیلمنامه  خودتان آن را کارگردانی کنید؟

نه دوست دارم فیلم بازی کنم. راجع به  کارگردانی همیشه از من سئوالاتی می شود، اما کارگردانی دغدغه من نیست، حضور دوباره درسینما  برای من  خیلی مهم است ،  اما ترجیح می دهم  یک کار متفاوت و خوبِ سینمایی را شروع کنم که از آن انرژی بگیرم … دوست ندارم این حرف ها جنبه شعاری به خود بگیرد، اما برای من انرژی گرفتن از مردم پس از اکران موفق یک فیلم بسیار مهم است.

*چه ملاکی  در انتخاب فیلمنامه هایی که به شما پیشنهاد می شود برای شما اهمیت داشته است ؟

راجع به  کارگردانی همیشه از من سئوالاتی می شود، اما کارگردانی دغدغه من نیست، حضور دوباره درسینما  برای من  خیلی مهم است ،  اما ترجیح می دهم  یک کار متفاوت و خوبِ سینمایی را شروع کنم که از آن انرژی بگیرم … دوست ندارم این حرف ها جنبه شعاری به خود بگیرد، اما برای من انرژی گرفتن از مردم پس از اکران موفق یک فیلم بسیار مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است