چهارشنبه , فروردین ۲۹ ۱۴۰۳
خانه / مصاحبه با بازیگران و هنرمندان / مصاحبه با نگین محسنی بازیگر نفش بلانش کلاه پهلوی

مصاحبه با نگین محسنی بازیگر نفش بلانش کلاه پهلوی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

«نگین محسنی» بازیگر نقش بلانش در سریال «کلاه پهلوی»، بازیگر جوانی است که از روی خوش‌شانسی اولین تجربه تصویری خود را در یکی از سریال‌های الف ویژه سیما بدست آورده است. او که خود متولد کشور فرانسه است، فوق لیسانس زبان فرانسه از دانشگاه تهران دارد.

محسنی هنوز نمی‌داند دوست دارد بازیگری را ادامه دهد یا خیر اما به هرحال از تجربه‌اش در «کلاه پهلوی» بسیار راضی است و ‌آن را یکی از تجربیات مهم زندگی‌اش می‌داند.

* «کلاه پهلوی» یکی از سریال‌های مهم تاریخی تلویزیون است که توسط یکی از کارگردان‌های با‌تجربه ساخته شده است. پس انتخاب شما برای بازی در این سریال هم حتماً دلیلی داشته، از چگونگی انتخابتان برای این سریال بگویید؟

– این سریال اولین تجربه‌ام بود و خیلی تصادفی اتفاق افتاد. البته دو عامل باعث شد که انتخاب شوم که یکی از آن‌ها دانستن زبان فرانسه و دیگری نزدیکی من به تصویر ذهنی کارگردان از شخصیت بلانش است.

* شخصیت بلانش یک شخصیت خیالی در این سریال تاریخی است. شما برای درک شخصیت بلانش و همین‌طور باور‌پذیر کردن آن از چه موارد و منابعی بهره گرفتید؟

– البته بیشتر شخصیت‌های این سریال خیالی هستند و در واقع هر کدام نماد و سنبل طبقه اجتماعی آن زمان هستند و بلانش هم سنبل یک زن ‌مدرن فرانسوی است. من برای درک این شخصیت سعی کردم آنچه در فیلمنامه درباره او نوشته شده بود را کاملاً پیاده کنم. البته توضیحات کارگردان درباره این شخصیت ‌هم خیلی در هم‌ذات پنداری با این نقش به من کمک کرد. هرچند نقاط مشترکی با بلانش داشتم؛ مثلاً اینکه هر دو ورزشکار بودیم و هر دو تدریس زبان فرانسه می‌کردیم. درباره بلانش می‌توانم بگویم با اینکه در فضاهای دیپلماتیک رفت و آمد داشته، با اشخاصی که در رابطه با آن‌ها قرار می‌گرفته بدون توجه به طبقه اجتماعی‌شان مهربان بوده و با ایشان رفت و آمد می‌کرد.

* با توجه به اینکه زمان فیلمبرداری «کلاه پهلوی» طولانی شد و سال‌ها شما درگیر بازی در این سریال بودید، این مساله برای شما که علاوه بر بازیگری که تدریس هم می‌کردید دشوار نبود؟

– سخت که بود. مخصوصاً زمانی که برای ضبط قسمت‌های اولیه به فرانسه رفته بودیم، زمستان بود و هوا هم خیلی سرد. این خیلی سخت بود، چون سکانس‌هایی که باید می‌گرفتیم خیلی زیاد بودند و با توجه به اینکه مدت اقامت ما هم محدود بود، باید خیلی فشرده کار می‌کردیم و این باعث خستگی و فشار کاری زیادی روی ما بود، البته وقتی به تهران برگشتیم این فشار کاری کمتر شد و ‌هر بازیگری که چند روز جلوی دوربین می‌رفت می‌توانست مدتی استراحت کند اما در فرانسه این‌طور نبود، خوب به هر حال من قبول کرده بودم که در این سریال بازی کنم و خیلی هم خوشحال بودم که بازیگری را با چنین پروژه‌ای شروع می‌کنم، مخصوصاً که نقشم را هم دوست داشتم. باید بگویم در طول این شش سال با این نقش زندگی کردم و برایم تجربه قشنگی بود.

* در کنار شما بازیگران پیشکسوتی مانند مریلا زارعی، داوود رشیدی، محمدرضا شریفی‌نیا و … بازی داشتند، این مسئله چه تاثیری روی شما و بازیتان داشت؟

-در وهله اول که قرار است در مقابل یک ‌بازیگر حرفه‌ای بازی کنی، ممکن است کمی استرس داشته باشی اما جالب است وقتی این اتفاق برای من افتاد و در مقابل یک بازیگر حرفه‌ای قرار گرفتم، به صورت اتوماتیک کارم را بهتر انجام می‌دادم و تسلطی که آن‌ها روی کارشان داشتند، باعث می‌شد که من هم کارم بهتر شود؛ در واقع من با آن‌ها خیلی تجربه خوبی داشتم. به طور کلی می‌توانم بگویم خیلی انسان‌های خوبی بودند و تجربیات‌شان را در اختیار من قرار می‌دادند.

* دوست دارید بازیگری را ادامه دهید؟

-راستش هنوز در این باره فکر نکردم و باید ببینم چه پیش می‌آید.

برچسب‌ها: نگین محسنی, بلانش

بدون دیدگاه

  1. شبیه عروسکه 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است