سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
خانه / مصاحبه با بازیگران و هنرمندان / مصاحبه با عباس غزالی

مصاحبه با عباس غزالی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سال ها پیش سر پروژه ” زمان شوریدگی ” به کارگردانی محمد علی نجفی با او آشنا شدم .آن زمان نوجوانی بود علاقمند به سینما. نقش سختی را در آن پروژه به خوبی ایفا کرد و همه آینده کاری خوبی برای عباس غزالی تصور می کردند و امروز…خیلی جای خوشحالی است که با او در سنن جوانی با انبوه کارهای خوب و مردم پسند به گفتگو بنشینم

– در ابتدای صحبتمون فوت پدر را تسلیت می گم انشاا.. غم آخرت باشه…الان مشغول کار هستی ؟ممنون خدا اموات شما رو هم بیامرزه…بعد از سریال ” وضعیت سفید ” که مورد توجه مردم عزیز قدار گرفت خیلی گزیده کار شدم و با وسواس فیلمنامه ها رو مطالعه می کنم اما متاسفانه مجموعه خوبی رو پیدا نکردم یا نقش متفاوتی برای بازی…پس از 2 سال هم اکنون مشغول بازی در مجموعه ” مادرانه ” به نویسندگی سعید نعمت اا…و کارگردانی جواد افشار با تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی هستم.این کار قراره ماه رمضان امسال از شبکه 3 پخش بشه.1ماه است از تصویر برداری کار می گذره.

غیر از تو دیگه کی تواین پروژه ی می کنه ؟خانم لعیا زنگنه و شقایق فرهانی و مهرداد ضیایی در این کار حضور دارند. این کار قصه قرص و محکمی دارد و نقش فرزاد رو که من ایفا گر اون هستم متفاوت و جالب است.

– آخرین کاری که از تو پخش شد ؟تله فیلم ” نیمه شب ” به کارگردانی سیامک صرافت از شبکه 3 سیما بود.نقش خوبی در اون داشتم. تله فیلم ” به شربت و شیرینی ” به کارگردانی هادی مقدم دوست هم پخش شد.

– کدوم کارتو بیشتر دوست داری؟همه کارامو. ولی از نقش بهروز در مجموعه ” وضعیت سفید ” به کارگردانی حمید نعمت اا.. بیشتر خوشم می آد

چون اکثر مردم با اون نقش ارتباط خوبی بر قرار کردند.

– برات کار در سینما مهم است یا تلویزیون؟برای من کار در سینم یا تلویزیون فرقی نداره برای من فیلمنامه و تاثیر گذاری قصه در مخاطب اهمیت داره دوست دارم نقش باورپذیر باشه و مردم را راضی کنه اگه این چند فاکتور اتفاق بیافته من نمره قبولی به خودم می دم.

– گفتی که 2 سال است کار نکردی این مدت را چطور گذروندی؟خیلی سخت گذشت البته وقت خودمو با خوندن فیلمنامه و کتاب پر می کردم ….چند تا تله فیلم هم در این مدت کار کردم بلاخره در همه شرایط باید توکل داشت و به آینده امیدوار بود.

– اکثر بچه های سینما و هنرمندان غیر از این کار منبع در آمد دیگری ندارند و بعضی اوقات فاصله بین کارهایشان زیاد می شود و مشکلات اقتصادی بر زندگی هنرمند سایه سنگینی می اندازد .. برای حل این مسئله چه اتفاقی در سینما باید بیافته؟

دغدغه همه ما که در سینما کار می کنیم فقط کار است و نمی تونیم کار دیگه ای داشته باشیم…چرا که وقتی سر کلر هستیم 12 ساعت مشغول کار هستیم و مسلما نمی تونیم جایی دیگر کار کنیم وقتی هم سرکار نیستیم معلوم نیست چقدر بین پیشنهاد کاربعدی زمان داری که کاری رو انجام دهی.

باید مسئولین سینمایی کشور نگاه درستتری به همه صنف سینما داشته باشند …متاسفانه وزارت کارشغل مارو تحت پوشش نمی گیرد و وقتی بیکار هستیم بیمه بیکاری به ما تعلق نمی گیرد.در شرایط بحرانی الان در سینما خیلی مشکل می شود نسبت به انتخاب کار وسواس نشان داد کار نکنی زندگی نمی چرخه.

– به نظرت مشکل اصلی سینما امروز چیه؟مخاطب با سینما قهر کرده است.فیلم ها را در حد خودش نمی بیند.سینما مخاطب نداشته باشد زمین می خورد که الان خورده…باید از تکرار قصه ها پرهیز شود مردم از قصه های نو و بکر و جدید استقبال می کنند .کارگردانان هم باید در ساختار فیلم هایشان نو آوری کنند و صاحب سبک باشند.در انتخاب عوامل هم باید دقت داشته باشند وبازیگران کار باید با هم هارمونی داشته باشند.

اگه می خواهیم مخاطب جذب شود باید زاویه نگاه فیلمسازان به کار جدیتر شود و مسئولین سینمایی هم در برخورد با فیلم نامه ها نگاه راحتتری داشته باشند و مداوم خط قرمزها رو پررنگتر نکنند. و باوور کنند نویسنده یک فیلمنامه هم ایرانی است و دلش برای کشورش می طبد و قصد دارد با کارش راه حل برای برخی معضلات ارئه نماید.برای حل یک معضل بلاخره باید گوشه ای از آن معضل تصویر شود تا مخاطب بداند قرار است فیلم درباره چه چیز حرف بزند و هشدار دهد.

– پس تو هم مشکل اصلی سینما رو ضعف در فیلمنامه می دونی ؟اره یکی از مشکلات دوری مخاطب از سینما تکرار و ضعف منطق در روایت قصه اکثر فیلمنامه هاست.

– و حرف آخر؟من جوان هستم و پراز انگیزه برای کار و برای کارم ارزش بالایی قایل هستم .من این موقعیت رو راحت بدست نیاوردم خیلی تلاش کردم تا به اینجا رسیدم و مسلما توجه مردم خوب کشورم به کارهای من در این موفقیت نقش مهمی داشته است پس من هم به این نگاه و توجه ی مردم عزیزم احترام می گذارم و سعی می کنم در کارهایی حضور یابم که مردم رو پس از دیدن کار راضی کنه. اگه هنرمند به سلیقه مخاطب احترام بزاره قطعا مخاطب هم نمی زاره سینما زمین بخورد. امیدوارم بزودی زود مخاطب با سینما آشتی کند و روزهای خوبی رو در کنارهم بگذرانند.

برچسب‌ها: عباس غزالی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است