جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
خانه / دسته‌بندی نشده / مصاحبه با ستاره اسكندری

مصاحبه با ستاره اسكندری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ستاره اسكندری برای اولین بار با بازی در سریال «هفت سین» حضور در یك سریال مناسبتی را تجربه كرد. «مسافر ری»، «مواجهه»، «شبانه»، «قصه پریا»، «مرگ تدریجی یك رویا»، «فاكتور هشت» و «شوق پرواز» از جمله آثاری است كه این بازیگر در آنها ایفای نقش كرده است. البته مهم ترین حضور او به مجموعه «نرگس» باز می گردد؛ اثری كه بعد از فوت زنده یاد «پوپك گلدره» اسكندری جایگزین او شد. اسكندری در مجموعه هفت سین برای نخستین بار نقش مادری را بازی كرد كه فرزندی بیست و دو ساله دارد. همین موضوع سبب شد تا در گفت وگویی با وی چگونگی ایفای نقشش را در این مجموعه مورد بررسی قرار دهیم.

چه عاملی باعث شد بازی در نقش مادری چهل وپنج ساله را قبول كنید؟

این نقش برایم متفاوت و فارغ از كلیشه های رایج بود؛ نقشی بود كه تاكنون تجربه نكرده بودم. فیلمنامه هم تاثیر بسیار زیادی در پذیرفتن این نقش داشت. مجموعه «هفت سین» قصه ای از جنس مردم داشت. این همان اتفاقی است كه می تواند یك مجموعه را به اثری پرمخاطب تبدیل كند، چون مخاطب امروزی دیگر به دنبال زرق و برق آنچنانی در تصویر نیست و سریالی می تواند برای بیننده امروز جالب باشد كه مخاطب احساس كند شخصیت های قصه را می شناسد و با نوع زندگی آنها آشناست. به همین دلایل و با توجه به تجربه ای كه با آقای صمدی در سریال شوق پرواز داشتم، بازی در این نقش را پذیرفتم كه تجربه خیلی خوبی هم بود.

ایفای نقش مادر چهل و پنج ساله چگونه بود؟

من همان گونه كه نقش دختر هفده ساله را بازی می كنم، نقش مادر چهل و پنج ساله را هم می توانم بازی می كنم كه یك پسر بزرگ دارد. مهم شناخت نقشی است كه باید آن را اجرا كرد. برای بازی در سریال هفت سین از تجربیات گذشته ام استفاده كردم. اگر به آثاری كه تاكنون بازی كرده ام، توجه كنید هیچ وقت نقش تكراری نپذیرفته و بازی نكرده ام چون علاقه مندم نقش های متفاوتی بازی كنم.

همیشه فیلمنامه یكی از دغدغه های اصلی بازیگران است. به نظر شما فیلمنامه هفت سین چه نقاط قوت و ضعفی داشت؟

نمی توانم بگویم كه فیلمنامه در بخش هایی ضعف یا قوت داشت، اما معتقدم فیلمنامه هفت سین جزو فیلمنامه های كم نقصی بود كه تاكنون خوانده ام. فیلمنامه «هفت سین» شخصیت پردازی های خوبی داشت و همین موضوع نیز سبب شد اثر خوبی هم تولید و پخش شود.

دیگر بازیگران این مجموعه در ایفای نقش شما چه تاثیری داشتند؟

مطمئنا حضور بازیگران حرفه ای در كنار یكدیگر می تواند كیفیت یك اثر نمایش را بالاببرد و اگر بین بازیگران تعامل وجود نداشته باشد، نتیجه خوبی ندارد و كار نمی تواند مخاطبان را جذب كند. در این مجموعه همه در كنار هم بودیم و تلاش شد اثری ماندگار تولید شود. یكی از نكات مثبت هفت سین این بود كه در كنار جمعی از بازیگران چهره و سرشناس سینما و تلویزیون از نابازیگران زیادی هم در كار استفاده شد. بازی در كنار پیشكسوتانی همچون سیروس گرجستانی و فردوس كاویانی به دلیل خاطراتی كه از آنها دارم، برایم جذاب بود. البته همكاران دیگری همچون جواد عزتی و مهران رجبی هم به علت خلاقیت هایی كه داشتند، در این مجموعه تاثیرگذار بودند.

نحوه هدایت بازیگران، دكوپاژ (نمابندی) و… را از سوی كارگردان هفت سین چگونه ارزیابی می كنید؟

آقای صمدی به عنوان كارگردان سریال بیشتر از همه بازیگران برای سریال زحمت كشیدند. او كارگردانی است كه ابزار و تكنیك را می شناسد و با درك درست از دكوپاژ هفت سین را بخوبی كارگردانی كرد. آقای صمدی فردی مهربان است و به پیشنهادهای بازیگران احترام می گذارد. در سریال هفت سین هم به نظر دیگران گوش می داد و سعی می كرد تا جایی كه امكان دارد از آنها استفاده كند. البته متاسفانه كارهای مناسبتی همیشه شتاب زده تولید می شود، اما به نظرم آقای صمدی بخوبی توانست گروه را هدایت كند و این مجموعه با زمان كمی كه داشت، به شكل خوبی تولید شد.

به نظرتان مجموعه هفت سین تا چه اندازه توانست با ایجاد موقعیت های طنز، مخاطبان را جذب كند؟

ما در زمان كار اصراری نداشتیم كه حتما هفت سین طنز باشد. از ابتدا قرار بود موقعیت های طنز در این سریال به وجود بیاید. من خودم همیشه در نقش هایی كه بازی می كنم، از واقعیت ها الهام می گیرم چون در چنین شرایطی مخاطب می تواند ارتباط بهتری با مجموعه و شخصیت های آن برقرار كند.

به نظر خودتان گریم تا چه اندازه توانست به باورپذیری نقش شما به مخاطب كمك كند؟

این كه مخاطب نقش را باور كند برای شخص من بسیار مهم است. برای همین از طراحی گریمم در سریال هفت سین استقبال كردم چون احساس كردم چهره مرا برای مردم باورپذیرتر می كند. البته هنگام بازی فقط به گریم اتكا نكردم و از همه خلاقیتم برای اجرای این نقش نیز استفاده كردم.

برچسب‌ها: ستاره اسكندری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است