شنبه , اردیبهشت ۸ ۱۴۰۳
خانه / گالری عکس / هنرمندان در تشییع جنازه شاپور قریب

هنرمندان در تشییع جنازه شاپور قریب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

    به گزارش ایسنا، در مراسم تشییع پیکر این فیلمساز، داریوش اسدزاده، از بازیگران پیشکسوت سینما، در سخنانی به سال‌های آشنایی‌اش با قریب در سال ۱۳۲۷ در تئاتر جامعه باربد اشاره کرد و گفت: از آن زمان با هم دوست شدیم و او به جمیع جهات هنرمند بود.

    وی افزود: قریب با صداقت کار می‌کرد و به همه وفا داشت و صمیمی برخورد می‌کرد.

    اسدزاده ادامه داد: فیلم «هفت‌تیرهای چوبی» یکی از بهترین کارهای او بود که جوایز بسیار خوبی در داخل و خارج به دست آورد و در زمانی که سینما به اندازه الآن مقبول نبود، توانست صدای سینما را به جایی برساند که الآن درباره‌اش صحبت کنیم.

    همایون اسعدیان، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران، هم در سخنانی با تشکر از کسانی که قریب را فراموش نکردند، اظهار کرد: از جمله این افراد، عباس رافعی و اصغر فرهادی بودند که فرهادی بزرگ‌ترین جایزه را گرفت؛ اما باز او را فراموش نکرد.

    وی با اظهار تأسف از نبود اطلاع‌رسانی مناسب برای مراسم تشییع پیکر شاپور قریب، گفت: متاسفانه بسیاری از دوستان ما خبر ندارند و خودم هم اتفاقی مطلع شدم و برای کارگردان بزرگی مانند شاپور قریب نباید مراسم این‌گونه باشد.

    همسر شاپور قریب هم در سخنان کوتاهی با بیان این‌که به میهمانی شاپور خوش آمدید، خاطرنشان کرد: همه ما با عشق شاپور را به خدا می‌سپاریم و ۵۰ سال عشق را از دست دادن بسیار سخت است.

    احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، آخرین سخنران این مراسم بود که با بیان این‌که این مسیر را همه باید برویم، گفت: خوش به حال کسی که با دست پر به این مسیر برود.

    او افزود: درباره شخصیت شاپور قریب صحبت‌های زیادی در این دو روزه شده و درباره مسیری که این کارگردان طی کرد تا به عنوان یک کارگردان خوب شناخته شود، حرف‌های زیادی زده شد.

    میرعلایی با اشاره به آثار نوشتاری و تصویری این کارگردان اظهار کرد: اگر کسی مانند او از دست می‌رود، جای خوشحالی دارد که یادگارهای خوبی به جا مانده است.

    وی با بیان این‌که قریب در سال‌های مریضی‌اش بسیار غریب بود، گفت: بعد از فوت ایشان، همه آمدند و صحبت کردند. اما باید در دوران زندگی به هنرمندان رسید و نیاز است به آن‌ها سر بزنیم.

    از دیگر حاضران در این مراسم می‌توان به عباس رافعی، پوری بنایی، فرامرز روشنایی، سیدجواد هاشمی، جهانگیر جهانگیری، مصطفی شایسته، افسانه بایگان، حبیب اسماعیلی، جعفر گودرزی، ملکه رنجبر، گیتی معینی و محمدمهدی عسگرپور اشاره کرد.

    همچنین مراسم یادبود شاپور قریب روز شنبه، ۲۰ خردادماه، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها: شاپور قریب, داریوش اسدزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است