سینمای ایران بهویژه در دهه اخیر هرگاه تصمیم گرفته آینهای در برابر معضلات اجتماعی مبتلا به نسلهای مختلف جامعه باشد، متناسب با نوع نگاه فیلمساز و تهیهکننده اثر به سینمای اجتماعی، محصولات متفاوتی را فراروی مخاطبانش قرار داده است. برخی فیلمسازان بسراغ فیلمنامههای رویدادمحور با شخصیتهای متعدد و داستانکهای فراوان رفتهاند و بعضا آثار پرسروصدایی هم تولید کردهاند و برخی دیگر با تکیه بر برخی از گونههای شناخته شده سینمای جهان در چارچوبهای محدودتر و با فیلمنامههای شخصیتمحور بهگونه دیگری از سینمای اجتماعی پرداختهاند که البته هرکدام از این دو دسته هم مخاطبان و علاقهمندان ویژه خودشان را داشته و دارند.
کت چرمی؛ همان کلیشه همیشگی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]