یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
خانه / 2024 / آگوست

بایگانی ماهانه: آگوست 2024

برگزاری یادواره‌ای برای شهدای «غریب در اسارت» 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از برگزاری اولین یادواره ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های استان تهران در روز پنج‌شنبه اول شهریور خبر داد.

ادامه نوشته »

اربعین؛ آیین جهانی و نقش ایماژ در روایت رسانه‌ها

رویداد‌های جمعی جهانی بسیاری در روزگار معاصر، روایت‌های نوینی از زندگی را واکاوی و بازگو می‌کند؛ روایت‌هایی که روند روزمرگی و گسترش دیدگاه‌های غیر‌بومی نخبگان بسیاری از جهان را به سمت پوسته‌های سطحی ابزاری به نام هنر مانند لذت فردی و زیبایی صرف سوق می‌دهد.

ادامه نوشته »

سکانس پایانی ۷۷ سال زندگی هنرمندانه

پدری صریح‌الکلام با لهجه اصفهانی که هیچ ابایی از گفتن و نقد کردن فرزندش نداشت؛ شوخی می‌کرد و گاهی کنایه‌هایش آن‌قدر سنگین است که صدای فرزندانش را درمی‌آورد. غالبا آنچه مخاطب تلویزیون از نقش‌های برجسته زنده‌یاد هوشنگ حریرچیان در خاطر دارد، همین تصاویر است.

ادامه نوشته »

جهش فرهنگی با برنامه توسعه هفتم

امروز و تا ساعاتی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم از سوی مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد می‌گیرد و با توجه به موافقت کمیسیون فرهنگی با برنامه‌های پیشنهادی سیدعباس صالحی و همین‌طور نبود مخالف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باید سیدعباس صالحی را تا چهار سال دیگر …

ادامه نوشته »

جنگ نامتقارن فرهنگی

شکست غرب چیره‌جو دربرابر آفند موشکی ایران به کلی جهان راتغییر داده.اکنون طرح صلح سده به قول یک مقام کویتی: به زباله‌دان تاریخ سرازیر شده؛ طرحی که می‌خواست اسرائیل را پیشرو و راهبرمنطقه خاوری آسیا، پیشتاز همه کشورهای منطقه در سیاست، دانش، فرهنگ و… کند؛ اکنون هژمونی این غاصب خودمحور، …

ادامه نوشته »

نماهنگ «در آغوش درخت» منتشر شد

همزمان با اکران فیلم سینمایی ‌‌در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه پاشا در سینماها، موزیک ویدیوی این فیلم با صدای رحمان تک دهقان باعنوان ‌‌بگو کجایی؟ رونمایی شد. فیلم سینمایی ‌‌درآغوش درخت که فیلم محبوب منتقدان و اهالی رسانه نام گرفته، درامی عاشقانه اجتماعی‌ است که اکران خود را …

ادامه نوشته »

گِلی که با آب باران شسته ‌شد!

کتاب «گِل» داستان زندگی دیوید است. دیوید پسری نوجوان‌، ساکن فلینگ‌، با ذهنی معصوم‌، روحی ساده و زندگی معمولی است. او پسر محراب است و در کنار پدر اوماهونی‌، مراسم عشای ربانی را در کلیسا برگزار می‌کند. دیوید همچون همیشه درگیر تکرار‌های معمولی زندگی‌اش است که پسری به نام استفان …

ادامه نوشته »

از عشق‌قدس تا عشق‌ساره

«تل‌آویو سقوط کرد» تنها عنوان این کتاب نیست بلکه این جمله، آرزوی آزادگان بسیاری در گوشه‌گوشه‌ این زمین خاکی است. آنها که هر روز با دیدن افسارگسیختگی این رژیم منحوس، فجایع انسانی‌اش را شماره می‌کنند.

ادامه نوشته »

دو شاه‌کلید برای نویسندگی؛ قلاب اولیه و جملات کوتاه

به دعوت مجموعه ادبی فرهنگی «زیرمتن» نشست تجربه‌نگاری با اهالی قلم و رسانه با حضور آمنه پازکی (داستان‌نویس)، میثم رشیدی مهرآبادی (روزنامه‌نگار) وامیر رضایی (مجری ــ کارشناس ادبی) برگزار شد. در خلال این نشست، مباحثی کاربردی مطرح شد که خلاصه‌ای از آن پیش روی شماست.

ادامه نوشته »

غصه می‌خوریم چرا این ادبیات مخاطب کمی دارد

در کشور ما بعضی عرصه‌های کار نشده و تجربه نشده وجود دارد که پایمردی و همت می‌خواهد تا امری تاسیس شود و شکل بگیرد. انگار قانون نانوشته‌ای وجود دارد که یا نباید به آن عرصه پا گذاشت یا باید پای صفر تا صد آن فقط خودت باشی و خودت!

ادامه نوشته »
error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است