جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / مصاحبه با بازیگران و هنرمندان / گفتگو با آزیتا حاجیان بازیگر سریال «کیمیا»

گفتگو با آزیتا حاجیان بازیگر سریال «کیمیا»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

آزیتا حاجیان یکی از نقش های کلیدی سریال «کیمیا» را دارد. او با نوع نگاه، تغییر لحن و صدا، نوع راه رفتن و حتی چادر سر کردن و گاهی گرفتن آن به دندانش، سعی کرده تا خاطرات آن روزهای سال های قبل از انقلاب را بازسازی کند. می گوید قبل از بازی در هر نقش، شجره نامه ای از آن تهیه می کند که ممکن است حتی در متن هم به آن اشاره نشده باشد. او یکی از انتخاب های اول نقش مهری در سریال «کیمیا» بود. انتخابی که بعدها به همراه مهراوه، دخترش، یکی از مضامین اصلی سریال یعنی ارتباط مادر و دختری در کار شکل گرفت.



نقش مادر در سریال «کیمیا» یکی از شخصیت های مهم و چالش برانگیز است که در راس خانواده پارسا قرار دارد. در عین حال، مادر همیشه تنها کسی است که برخلاف دیگر آدم ها، جوهره اصلی اش که همان عطوفت، مهربانی و ایثارگری است، تغییر پیدا نمی کند و تنها ممکن است نوع تفکراتش نسبت به مادران دوره های دیگر متفاوت باشد. آیا تفکر و اندیشه مهری نسبت به آدم ها و اتفاقات پیرامونش، همان چیزی است که مادران آن دوره از خود نشان می دادند؟ به نظرتان برخی از رفتارهای مهری با فرزندان، شبیه مادران امروز جامعه نیست؟



مهری همان قدر با مادران امروز تفاوت دارد که شرایط اجتماعی، سیاسی و اخلاقی اش تفاوت دارد؛ به همان میزانی که او نسبت به کیمیا و شخصیتش در دوره جوانی و نوجوانی اش- احترام و ارزش قائل شده. اما این دوره و نسلی که شما به آن اشاره می کنی، باید بررسی کنی و ببینی که آیا نسبت به بچه های آن دوره احترام و ارزش گذاشتند و حالا که مادر می شوند، همان انتظارات را از او دارند.



برایت کف نمی زنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است