چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
خانه / مصاحبه با بازیگران و هنرمندان / محسن یگانه: بترسید از روزی که کاسه صبر هوادارانم لبریز شود!

محسن یگانه: بترسید از روزی که کاسه صبر هوادارانم لبریز شود!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]


محسن یگانه: بترسید از روزی که کاسه صبر هوادارانم لبریز شودمحسن یگانه بعد از هشت ماه و بعد از رونمایی از آلبوم جدیدش به برج میلاد آمد تا با مخاطبانش دیداری تازه کند. این کنسرت هم مثل همه کنسرت های محسن با شور و حال خاصی برگزار شد و نکته ای که بیش از همه جلب توجه می کرد، هیجان خاصی بود که در صدای یگانه مشهود بود و خودش هم در لابه لای آهنگ ها به این موضوع اشاره می کرد. به بهانه کنسرت موفق محسن به سراغ او رفتیم و گفت و گویی با او ترتیب دادیم، گفت و گویی که اگرچه کوتاه است اما صحبت های جالبی در آن رد و بدل شده است.

در سال های اخیر این اولین کنسرتی بود که تو با شرکتی غیر از آوای هنر برگزار کردی، چی شد که با آوای هنر قطع رابطه کردی؟ مشکلی در همکاری شما به وجود آمد که این تصمیم را گرفتی؟

باور کن هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد، من آنقدر مرد هستم که اگر با کسی مشکل داشته باشم با او رودرو مطرح می کنم، اما واقعاً هیچ مشکلی با موسسه آوای هنر ندارم. خودت شده تا به حال از من نکته بدی در مورد آوای هنر بشنوی؟

هیچ وقت، از آنطرف آوای هنر هم در مورد تو بد نمی گوید…

خب از این موضوع خیلی راحت می توان نتیجه گیری منطقی داشت که ما با هم مشکلی نداریم. من به آن ها بدی نکردم و نمی توانند از من بد بگویند و از آن طرف موسسه آوای هنر هم هیچ بدی در حق من نکرده و من نمی توانم چیز بدی در مورد آن ها بیان کنم.

پس دلیل قطع همکاری ات با آوای هنر چیست؟

من فقط تغیر کوچکی در کنسرت هایم انجام داده ام و اصلاً بعید نیست بعد از کنسرت های آبان ماه، چند اجرا با آوای هنر هم داشته باشم.

این حرف تو یعنی با آوای فروهر قرارداد بلند مدت نداری…؟

من با هیچ کس قرار داد بلند مدت امضا نمی کنم. برعکس سرزبانی که دارم متاسفانه انسان مظلومی هستم و سعی می کنم با سکوتم به حواشی دامن نزنم اما بعضی ها دوست دارند برای من حاشیه درست کنند. باور کن من تا به حال در زندگی ام به شرکت آوای فروهر نرفته ام اما آمدند نوشتند فلان تاریخ محسن یگانه به شرکت آوای فروهر رفته و با دریافت مبلغ هنگفتی با این شرکت قرارداد بسته است… متاسفانه در درج برخی اخبار غرض ورزی و شاید مرض ورزی باعث می شود اخبار به شکلی حاشیه ای منعکس شود.

امروز یک تیتری روی یکی از مجلات درج شده بود با این مضمون که «چطوری می تونی اینقدر شر شی؟» فکر می کنی چرا عده ای دوست دارند تو را انسانی علاقمند به حاشیه نشان دهند؟

دلیلش این است که ساکت هستم و ترجیح می دهم کارهایم را به صورت قانونی حل و فصل کنم. چند وقت پیش یکی از خبرنگاران زرد آمد و یک مطلبی از قول یک آدم زرد در خبرگزاری پانا منتشر کرد، من از راه قانونی وارد شدم و در سکوت خبری و بدون جاروجنجال رسانه ای از این خبرگزاری شکایت کردم. یک سوال ازت دارم، تو اگر جای من بودی و از پیگیری هایت نتیجه مثبتی هم در پی می داشت و حکمی برعلیه کسی که سه سال زندگی ات را خراب کرده بود، در دست داشتی، ساکت می نشستی؟

قطعاً من موضوع را رسانه ای می کردم…

این طبیعی ترین تصمیم در مقابل کسی است که سه سال من را از راه های مختلف آزار داد، اما من این کار را نمی کنم چون هیچ وقت به دنبال دیده شدن از راه حاشیه نیستم و ترجیح می دهم مردم من را با کارم ببینند. مدت ها خون دل خوردم، هزینه کردم و حتی به مسافرت هم نرفتم تا بتوانم نتیجه مطلوبی کسب کنم و دقیقاً شش روز بعد از انتشار آلبوم در کنسرت غافل گیر شدم و نتیجه زحماتم را از مردم گرفتم. اگر قرار است با بردن آبروی من یک کسی به رزق و روزی «حلال!!!» برسد، بگذار برسد! واقعاً پولی که با تمسخر من و دخالت در زندگی خصوصی ام نصیب یک مجله می شود، پولی است که بشود به راحتی از آن استفاده کرد؟ من که نمی توانم از کنار اینگونه مسائل به راحتی عبور کنم وچنین افرادی را ببخشم. هرعملی عکس العملی دارد، خیالت راحت این اعمال زشت و غیراخلاقی که خیلی از دوستان از سر حسادت در قبال من انجام دادند نه از طرف خودم و نه از طرف طرفدارانم بدون جواب نمی ماند، متاسفم برای دوستانی که فکر می کردند باید کاری کنند که من جوابشان را بدهم و از این طریق به یک آب باریکه ای برسند. مدت زیادی است که پیگیر این حاشیه سازی ها هستم، خود تو که الان داری با من صحبت می کنی می دانی به چه نتایجی رسیده ام اما در خفا و بدون جنجال اقداماتم را انجام خواهم داد. برخی افراد در رسانه که زمانی حرمت داشت به من بی احترامی کردند اما من از راه قانون جواب محکمی به آن ها خواهم داد. نمی دانم، شاید یک کسی پیدا شود که کارش توهین به من باشد یا یک مجله ای پیدا شود که در این شرایط بد اقتصادی راه فروش خود را در بردن آبروی من یا خیلی های دیگر جست و جو کند، اما نباید فراموش کنیم که دنیا خیلی کوچک تر از چیزی است که ما فکر می کنیم. فقط این را می گویم که روزگ
ار بازی های زیادی دارد، هشت سال است طرفدارانم من را رها نکرده اند و با طرح اینگونه مسائل حاشیه ای هم من را رها نمی کنند اما من نگران این هستم که کاسه صبرشان لبریز شود و دست از سرشما برنداردند، شاید روش من در مقابل شما سکوت کردن باشد، اما اگر طرفدارنم نخواهند سکوت کنند چه می کنید؟

بگذار یک سوال هم در مورد آلبوم بپرسم، بعضی ها این بحث را مطرح کرده اند که تو آهنگ «حباب» را در مورد محسن چاوشی خوانده ای، در این مورد چه نظری داری؟

باور کن این موضوع صحت ندارد. هنوز هم با محسن چاوشی دوست هستم و کور شود هر کسی که نمی تواند این دوستی را ببیند.هرکسی هم که می خواهد به این دوستی خدشه ای وارد کند، تلاش خودش را انجام دهد،دوستی که واقعی باشد با این حرف ها خراب نمی شود و این دقیقاً موضوعی است که بعضی ها متوجه نشده اند. من واقعاً نمی فهمم چه ارتباطی می تواند بین تراک 7 آلبوم من و شخص محسن چاوشی وجود داشته باشد؟ یعنی محسن چاوشی بیکار است، من هم بیکارم که بنشینیم با هم دعوا کنیم؟ حرف من در این آهنگ کلی است. خیلی از چهره های مشهور مدت ها تلاش می کنند که به یک جایگاه خاص دست پیدا کنند اما وقتی به آن جایگاه می رسند مغرور می شوند و مردم را با برخوردهایشان شوک می کنند! اگر کسی این آهنگ را به خودش بگیرد، حتماً مخرج مشترکی بین خودش و این آهنگ پیدا کرده است… دوستانی که از بیرون به این موضوع نگاه می کنند بدانند که اگر دو نفر در موسیقی باهم کار نمی کنند دلیل بر این نیست که با هم مشکل دارند. من با بهروز صفاریان کار نکرده ام اما شاید بیشتر از شهاب اکبری با هم در ارتباط باشیم، یا همینطور سیروان، با سیروان رابطه بسیار خوب و دوستانه ای دارم اما هنوز فرصت همکاری ما پیش نیامده است… یک عده فکر می کنند اگر یک مدتی فلانی با فلانی کار نکرده حتماً با هم مشکل دارند! باور کنید این مسائل صحت ندارد و شک نکن چند وقت دیگر طرح اینگونه مسائل هم از مد می افتد. من وقتی روی استیج هستم یک مسولیت سنگین دارم، دوستان ژورنالیست هم موقع نوشتن مطالب خود مسولیت دارند و باید در طرح مسائل گوناگون کمی با وجدان بیدار عمل کنند.

آنطور که در جریانم محسن چاوشی از این آهنگ ناراحت نیست…

محسن چاوشی این وسط چه گناهی کرده است؟ مگر وقتی آهنگ « آدما کلاً دو دسته…» را خواندم که (مثل آهنگ «حباب» یک آهنگ اجتماعی بود) کسی آمد اعتراض کند و بگوید مثلاً چرا محسن چاوشی را آدم ساده فرض کرده ای؟ (محسن چاوشی را مثال می زنم چون دوستم است و نام کس دیگری را نمی برم که مبادا به کسی بر بخورد) من به طرفداران واقعی محسن چاوشی  احساس خوبی دارم اما متاسفانه افرادی وجود دارند که برخی مسائل را به صورت غرض ورزانه بین آن ها مطرح می کنند و باعث ایجاد حساسیت بین این عزیزان می شوند. محسن چاوشی بدون حاشیه دارد کارش را انجام می دهد و رابطه خوبی هم بین ما برقرار است. چه کار به من و محسن چاوشی دارید؟ مگر محسن چاوشی بیانیه داده و از من گلگی کرده که این مباحث را مطرح می کنند؟

و در مورد متنی که چاوشی در مورد حباب منتشر کرد چه نظری داری؟

دقیقاً بعد از انتشار رگ خواب برخلاف چیزی که دیگران تصور داشتند چاوشی جزو اولین نفراتی بود که با من تماس گرفت و به من بابت انتشار آلبوم تبریک گفت. محسن حالا بدون اینکه با من تماس داشته باشد در صفحه شخصی خودش به من تبریک گفته و نسبت به من ابراز لطف داشته، جا دارد از همین جا از او تشکر کنم. این جمله را حاشیه سازان بخوانند : آفتاب آمد دلیل آفتاب … دیگر بس است، خودتان خسته نشدید از بس حاشیه ساختید و به آن دامن زدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی کردن مطالب غیر قانونی است